Bu Blogda Ara

DOĞAL TAŞ DÖŞEMELER




Bundan tam 4 yıl önce, ajanstan burnumu dışarı çıkaramadığım günlerden birinde, bir taş firması gelmek istedi. Tam 3 hafta sonrasına randevu verebilmiştim.Geldiler.
Katalog yaptırmak istediklerini söylediler.
Sadece katalog.
Bir katalog yaptırıp gidecekler yani, başka da bir iş yok.Nasıl bir katalog, ne amaçlıbir katalog olmasının pek bir önemi yok onlar için, kataloğun var mı var diye yaptıracaklar yani.
Tabii bu durumlarda biz ne yapıyoruz? Kibarca teşekkür ediyoruz ve ilk toplantıdan sonra bir daha bir araya gelmiyoruz.
Aslında ne yapmalı? Diğer ajanslar ne yapıyorlar?
Alıyorlar o müşteriyi, ağızlarından girip, burunlarından çıkıp, kendi istedikleri kıvama getiriyorlar, hooop oluveriyor sana şahane bir katalog, şahane bir tv kampanyası, gazete- dergi reklamları vss…
Ben yapmıyorum, yapamıyorum.
Bundan tam 2 ay önce, evin bazı yerlerine taş kaplamaya karar verdim. Bir çok markaya baktım, bir sürü teknik terimler, bir sürü taş ve yapıtaşlarını dinledikten sonra, kafam taş gibi oldu.
Kibarca reddettiğim bu taş firmasını aradım, en azından dürüst davrandığım için, dürüst davranacaklarını ve beni aydınlatacaklarını biliyordum.
Çağırdılar sevinerek, bir mimar arkadaşımla birlikte gittik.
O küçücük taş firması, almış başını yürümüş.
Yeni taşındıkları binayı görünce öylece kalakaldım. Bostancının arka sokaklarında bir binanın griş katında 90 metrekare bir ofisçikleri vardı ben tanıdığımda..
plazanın önünde dikilmiş bakarken, arkadaşım, kolumdan sürükleyerek, başını dik tut ve gir içeri utanmaz kadın dedi ve girdik.
Uzay üssü gibi ofislerini görünce, o taş duvarların heybetini görünce, pişmanlığımı size anlatamam. Duvarlardan geçesim geldi.
Kafamı kurcalayan her soruyu rahatça sordum, pırıl pırıl cevaplar aldım.
Sıra geldi, taş cinsini ve rengini seçmeye… Granit ve mermer olan her iki çeşidin de bir dolu cilalama tekniği var; matı, parlağı, kumlusu, pürüzlüsü, pürüzsüzü vss.
3 saat kaldık .
Kataloğunuz var mı diye sordum? Önüme bir katalog geldi….Meydan Larousse sanki. Firma sahibi, hafifçe tebessüm etti, sizin işler kadar lezzetli olmasa da, şimdilik bizim işimizi görüyor dedi kibarca. Çok utandım. Kısılmış bir sesle, kapağı hoş olmuş diyebildim sadece.
İnternet sitemizden de bakabilirsiniz çeşitlere dedi. Toplantı masasının hemen üzerindeki bilgisayarından bakıverdik.
Web siteleri açılırken, ana sayfadaki sloganları tanıdık geldi bir an. Benimle ilk tanışmaya geldiklerinde taşın ne olduğunu anlatmaya başladıklarında ağzımdan kaçıveren benim cümlemdi. MİLYON YILLIK DOST.
Utanmaktan bir anda vazgeçtim, gurur duydum yine kendimle..

2 yorum: